Algemene evaluatie


De doelen die we hadden gesteld in 2024 met betrekking tot onze werkzaamheden en campagnes waren als volgt:
Primair:
- Verhogen merkbekendheid
- Positionering: imago van Tilburg
Secundair:
- Betrokkenheid met inzet in Tilburg
- Conversie: website bezoeken en socials volgen
We kunnen stellen dat de primaire doelen zijn bereikt. De waarden sociaal, experimenteel en creatie worden goed herkend en de on brand spontane associaties met Tilburg stijgen. Daarnaast hebben > 500 gesprekken van Stichting Marketing Tilburg in de stad ervoor gezorgd dat het DNA, de mentaliteit, het merk Tilburg uniform naar buiten wordt gebracht en gedragen.
De Hero campagnes die we hebben gevoerd waren ruim voldoende. Offline werd hier vol trots op gereageerd. De offline campagnes deden naast nationaal ook goed in de regio Turnhout Antwerpen. Online kunnen we nog winst behalen door de Hero campagnes wat minder abstract te brengen.
Ook als we naar de secundaire doelen kijken zijn we goed op weg. Het aantal online volgers is zo’n 10% gestegen en het gemiddelde engagement is tussen de 3,5% en 5% wat als ‘goed’ wordt bestempeld. We zien ook dat mensen en/of partijen die deel hebben genomen aan een integraal merkverhaal trots zijn en deze verhalen delen. Dit is ook weer gunstig voor onze following en mate van engagement.
De Hub content leek in 2024 goed aan te sluiten op wat gebruikers verwachtten en leverde daarom ook veel betrokkenheid op. De resultaten sloten goed aan bij de doelstellingen.
We kunnen nog winst behalen door in 2025 gefocuste kijkers te retargeten en omzetten in een volger en daarmee werken aan een duurzame inTilburg community.
De following op TikTok kan op deze manier ook vergroot worden. Binnen Meta zal de focus volledig op Instagram liggen en niet meer op Facebook, omdat daar de doelgroep zich niet meer bevindt.
We zijn met veel kennis, (verkregen) vertrouwen en trots gestart met in Tilburg en info in Tilburg en zijn blij met de tot op heden behaalde reacties en resultaten. Om de cirkel nog mooier rond te maken willen we in 2025 in Tilburg en info in Tilburg beter op elkaar aan laten sluiten om zo nog beter de journey van inspiratie tot actie te kunnen maken als gebruiker.
We zien dat de duurzame integrale merkverhalen en werkzaamheden goed worden gewaardeerd door stakeholders/partners en door lezers en kijkers. We zullen hier dus onverminderd mee door gaan om zo samen Tilburg on brand te positioneren.