De campagne

In zowel juni als oktober hebben we op nationaal niveau, online en offline campagne gevoerd. We zijn zelfs een stukje de grens over gegaan om ook de zuiderburen te interesseren voor Tilburg. Dit leverde vele positieve en vooral trotse reacties op. Van “ik zie mijn geboortestad terug in mijn huidige woonplaats Utrecht” tot “wat een mooie en oprechte verhalen over Tilburg”. 

We hebben voor onze campagne de Hero, Hub, Hygiëne strategie toegepast, waar Hero en Hub content met name te vinden is op intilburg.com en Hygiëne content op infointilburg.com.

Hero, hub, hygiëne?

Hero content is grootschalig, spectaculair en bedoeld om een breed publiek te bereiken. Het doel van Hero content is om veel aandacht te trekken, het merk te versterken en nieuwe kijkers aan te trekken. Hero content vraagt meer inzet om te produceren, maar het potentieel voor een groot bereik is hoog.

Hub content is bedoeld voor regelmatige publicatie en heeft als doel een trouw publiek aan te trekken en te behouden. Dit type content is gericht op specifieke interesses van de doelgroep en biedt waardevolle en relevante informatie. Hub content wordt gepubliceerd op een vast schema, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Het doel van Hub content is om de betrokkenheid van de bestaande doelgroep te vergroten en een loyale community op te bouwen.

Hygiëne content heeft betrekking op de basisbehoeften van de doelgroep en omvat vaak veelgestelde, praktische vragen. Het doel van Hygiëne content is om organisch verkeer aan te trekken door in te spelen op veel voorkomende zoekopdrachten.

Het belangrijkste idee achter het Hero, Hub en Hygiëne model is dat de combinatie van deze drie typen content een gezonde en effectieve contentstrategie creëert. Hero content genereert aandacht en bereik, Hub content bouwt een trouw publiek op en Hygiëne content zorgt voor duurzaam verkeer en relevantie op lange termijn. Door deze drie pijlers op een uitgebalanceerde manier te integreren in onze contentstrategie, werken we aan een stabiele groei van ons publiek en hun betrokkenheid.